Google+ Followers

KORANG KAWAN AKU

Thursday, May 28, 2009

::spot cek::

Situasi,
aku: sedang enak dibuai mimpi
pae: makan.

krekk, pintu dibuka tanpa sebarang ketukan*sound efek*.

dia: bakpo pakat tido belako nih?
terus tersedar..tapi tanak bukak mata..tutup rapat rapat!
Photobucket
dia: awak makan ape tu?
pae: megi tomyam.
dia: awak masak guna ape?
pae: terkedu kot masa ni! ermm, heater.

siapa dia? orang pejabat asrama! 3 orang kalau aku tak silap.

dia keluar je, terus bangun nak tengok ape yang jadi.heyyaa..,ade spotcek la pulak..tengah sotsem ni! dari satu bilik ke bilik yang lain. dari satu aras ke aras yang lain. naik sambil bawak guni*dalam tu ade periuk budak budak aras bawah kot*

k.izan: ado gapo dale guni tuh?
dia: ular sawo!!

hahaha..nak tergelak duh dengar. jawapan yang ringkas dan padat tetapi mampu menggeli hatikan. sampai je kat bilik bernombor 'tot tet tut',

dia: haa, ni jupo doh sape hok masok ni!
kawan: terkejut!
dia: sebelum awak masak, meh saya nak ajar masak.
dia: awak masak ape?tomyam? *gaya menulis mcm org nak amik order*
kuar ko!
kesian,sebab die tengah masak masa tu. sorang sorang pulak tu dalam bilik..then, pandang orang ostel sambil tangan still mengacau makanan dalam periuk. korang boleh imagine tak? fikir balik agak kelakar jugak ah situasi masa tuh. ye la, tindakan drastik kan..tapi gitu la*kawan itu dirahsiakan namanya*

sume no matrix telah diambil..5 orang yang kena. pae yang masak guna 'heater' tadi pon kena :p. tindakan yang dikenakan? itu tak bole nak cakap lagi..sebab tak tau!

kesimpulannya,
semua periuk telah dirampas..'mahu makan ape pulak kanak kanakk?'
'tak tau cikguuu'...

tapi satu benda yang amat aku syukuri, periuk ku selamat dari sebarang rampasan..hahaaa. syukur. korang senyap eh! jangan report kat pejabat asrama tau. kalau tetibe ade orang datang serbu bilik aku, tau la sape yang merepot repot nya..sekiann
Photobucket

7 comments:

nuyu farhan said...

lupa nak mention..

thanks to ena n wani.sebab kunci bilik pastu g wat esaimen kat bilik k.widad..hehe
:)

kalau tak, kena dah alamatnya..

AKMAL said...

thanx to sara 4 the broken rice cooker...
broken??
btul kot..
huhuhu33..

nuyu farhan said...

broken language kot..
xpo2,
buleh doh tu..koho2
haha

haziQah said...

hoho..smpai hati dorang rmpas tempat utk mmasak
isy2..ksian korg..sdihnye mknan dirmpas huhu

puspawarna said...

aku tau spe yg msak 2...hik2...
jgn lpe erk sume,pasni konci pintu..
hua...

miss ayu said...

aku adelah amat trase..
wkakaka
sib baik ati aku ketika itu riang gembira..
hehehe

nuyu farhan said...

ok ye kawan kawan,
*kawan* itu adalah insan di atas ini..ahahaa~

sian kat ayu..duk sorg2 dalam bilik nak kne jwb soklan acik ostel..hehe