Google+ Followers

KORANG KAWAN AKU

Thursday, April 19, 2012

:: UJIAN ::

 
Kadang- kadang, bila kita didatangi satu ujian kita mula mengeluh,
"Aduh kenapa mesti aku !", "apalah nasib aku", "haii macam lah takde orang lain yang nak kena benda ni..aku jugak".
 

Dan kadang-kadang ada sesetengah diantara kita yang pada mula nya sedar itu adalah satu ujian dan kita kena hadapi. Tapi bila ujian ni berterusan dan masih tak settle, kita akhirnya jadi give up dan mula,
"Beratnye lah ujian ni", "dah la, aku dah penat dengan semua ni !"......
dan kita akhirnya terlupa yang pada awalnya kita sendiri tahu yang ini merupakan suatu ujian untuk menguji diri kita. *aku lah tu*
 

Namun akhirnya,
bila saat itu datang, bila hikmah disebalik ujian itu tiba, kita akhirnya tersedar,
"Oh Ya Allah, betapa indah perancangan mu"..dan kadang- kadang membuatkan kita mula menangis mengenangkan betapa besarnya rahmat di sebalik ujian yang telah diterima, betapa angkuhnya kita di saat merungut diatas apa yang kita perlu tempuhi. 
Saat itu kita amat amat amat bersyukur diatas apa yang telah ditetapkan di atas kita.
 

Maka, bersyukurlah diatas ujian yang diberi *untuk aku jugak*..
kerana perancangan Allah itu sangat besar, Maha Hebat.
Terima Kasih Allah diatas segala nikmatMu.

*Jadikan aku seorang yang sentiasa mensyukuri nikmat, Jadikan aku seorang yang sentiasa tabah mengharungi dugaan, bantu aku dalam setiap langkah ku, permudahkan urusan ku..Amin. InsyaAllah*

:'(


No comments: