Google+ Followers

KORANG KAWAN AKU

Sunday, September 25, 2011

::INI UJIAN::



Bila aku SAKIT,
Aku tau yang aku sedang diuji.

Bila aku SEDIH,
Pun aku tau yang aku sedang diuji.

Dan walaupun aku tengah GEMBIRA dan BAHAGIA,
Aku tetap rasa aku sedang diuji.


Ye la, mungkin DIA nak tengok sejauh mana aku tetap bersyukur kepadaNYA dengan segala nikmat yang telah diberikan. 



Kesimpulannya,
Allah sentiasa menguji kita sebagai HambaNYA.
Sebab?
Sebab Allah sayang kita la.
Perasan tak, kalau kita sedih, sakit ke ape, masa tu baru kita nak ingat Allah.
Kalau tak, mesti kita asyik leka je kan.


Tapi yang penting,
Jangan cepat melenting atau mengeluh.
Kenapa?
Sebabbbb.....
Allah tak kan uji kita sekiranya kita tak mampu hadapi sesuatu ujian tu :)


Haaa,
Tu menunjukkan yang kita ni kuat ! Kan kan.
Sebab tu Allah uji kita. ok?
Chill ^^





P/S:
Terima Kasih, ALLAH



No comments: